Celem pracy jest zaprezentowanie wyników badań nad transakcjami dokonywanymi na aukcjach internetowych. Badanie jest oparte o wystawione przez uczestników komentarze po zakończeniu aukcji internetowej. Autor przedstawia metodę kolekcjonowania danych o wynikach zakończonych aukcji z heterogenicznej sieci Web. W analizie uzyskanych danych zastosowano zmodyfikowane wersje niedawno zaproponowanych miar reputacji pozytywnej i negatywnej sprzedawców. Wyznaczanie obu miar odbywa się przez konstrukcję grafu silnie wiążącego uczestników aukcji. Autor wierzy, iż zaprezentowane wyniki są źródłem cennych informacji o jakości usług sprzedawców internetowych. Stawiane tezy są poparte serią eksperymentów w rozległym zbiorze danych.
aukcje internetowe, eksploracja danych, web mining
Strzelecki, A. (2008). Transakcje na aukcjach internetowych źródłem wiedzy o jakości usług sprzedawców. Bazy danych: Rozwój metod i technologii, 175-184.